Optimaliseren van je online winkel

De laatste jaren merken we in Nederland dat zo goed als elke ondernemer een online winkel heeft. Wat niet meer dan normaal is door de grote stijging van online aankopen in Nederland.  Het beste wat je kan doen is zowel off- als online je producten aan te bieden, dus zowel een fysieke winkel te hebben als een online webshop te hebben  voor optimale verkoop te realiseren.  In België is het een stuk belangrijker om nog steeds een fysieke winkel te hebben omdat de mensen hier nog steeds hun aankopen offline aankopen, in Nederland is dit niet het geval hier voelen de mensen zich meer vertrouwd met het hele online gebeuren. In dit artikel gaan we je een 2 tips geven om je online webshop te verbeteren.

In een fysieke winkel kan je gebruik maken van een passantenteller zodat je kan weten hoeveel klanten je winkel binnengaan, voorbij lopen, maar ook hoeveel klanten er effectief iets kopen.  Bij een online webshop kan je deze informatie ook verkrijgen door simpelweg  google analytics te gebruiken en dan verkrijg je deze informatie  kant en klaar voorgeschoteld. Hierdoor kan je kijken wat je winkelstatistieken zijn op basis van het aantal klanten, conversie ratio van het aantal bezoekers die ook effectief iets kopen en nog veel meer.

Ook kan je van je website een soort van heatmap maken gelijk fysieke winkels gebruiken.  Een heatmap winkel  laat zien welke route het meeste wordt gebruikt, naar welke producten men het eerste kijkt enzovoort. Bij een online heatmap  kan men achterhalen welke plaatsen op de website de meeste aandacht trekt van de surfers zodat men hierop kan inspelen dan.  Veel mensen maken gebruik van de A/B methode. Deze methode houdt in dat men 2 lay-outs maakt van hun website en deze beide online zet en dat men dan gaat kijken welke optie het beste gepresteerd heeft bij de klanten.

Voor meer info : http://www.crumbbase.nl/