In 1995 werd WebDepot geboren, dat webontwikkeling en hostingdiensten leverde aan bedrijven in San Diego, die aanvankelijk heel anders waren dan vergelijkbare startups uit die tijd. Het keerpunt kwam in 1998 toen het bedrijf de eerste versie van zijn “Urchin” -product aankondigde, en WebDepot werd Urchin Software Corporation, dat zich richtte op het ontwikkelen van software voor internetanalyse. En het was een goede beslissing. Vooruitblikkend heeft Urchin bewezen niet alleen een van de eerste webanalysesystemen te zijn, maar ook een van de meest succesvolle. In 2004 raakte de internetgigant Google geïnteresseerd in het product en een jaar later fuseerden de twee bedrijven (of is het juister om de overname te zeggen?). Dit is hoe de geschiedenis van Google Analytics begon … Wat heeft dit hele verhaal eigenlijk voor zin als jij en ik zijn samengekomen om UTM-tags te bespreken? En het punt is dat ze in 2004 zijn uitgevonden door de vindingrijke jongens van Urchin, en de naam zelf staat voor Urchin Tracking Module. Tegenwoordig worden UTM-tags door bijna alle webanalysesystemen gelezen en door het gebruik ervan kunnen internetmarketeers van over de hele wereld succesvol advertentiecampagnes voeren en optimaliseren. Laten we eerst eens kijken wat UTM-tags zijn en hoe ze eruit zien. De UTM-tag is een variabele die wordt toegevoegd aan de URL van de bestemmingspagina van de site in de vorm van een _get-parameter. Met behulp van UTM-tags kunt u gedetailleerde informatie vinden over de bronnen waaruit gebruikers naar uw site komen. De structuur van UTM-tags is heel eenvoudig: ze bestaan allemaal uit een parameternaam en een parameterwaarde. Vóór de opsomming van labels in de url wordt een vraagteken “?” Geplaatst, en de labels worden onderling gescheiden met het en-teken “&”. Typen UTM-tags UTM-tags zijn onderverdeeld in verplichte en optionele. Als u ten minste één vereiste tag vergeet te gebruiken, worden geen statistieken verzameld voor alle andere tags. Verplichte labels zijn onder meer:
Optionele labels:
Als u bijvoorbeeld split-tests uitvoert en de meest effectieve banner wilt identificeren, kunt u deze als volgt taggen: utm_content = banner_300 × 300_a en utm_content = banner_300 × 300_b. Daarna moet u de conversieratio van elke advertentie afzonderlijk evalueren, de winnaar identificeren en het budget opnieuw verdelen. Dynamische parameters van UTM-tags in contextuele advertentiesystemen Dit alles werkt heel eenvoudig: vervang de servicecode in uw utm-tag en het systeem laadt de vereiste parameter zelf. Van woorden tot daden, hier is een voorbeeld met één dynamische utm-tag. Bij het maken van de declaratie hebben we utm_term vervangen door {keyword}. En nu, wanneer gebruikers op deze advertentie klikken, wordt het zoekwoord als een waarde in het label vervangen. GoogleadWords noemt deze functie ValueTrack. Deze links bevatten lijsten met alle mogelijke dynamische parameters. Automatische markering en andere markeringen GoogleadWords heeft automatische link-tagging-functies om de prestaties bij te houden. In het geval van Google voegt het een Gclid-tag toe. Als u ze gebruikt, zijn gedetailleerde statistieken alleen beschikbaar in Google Analytics. Deze optie is helemaal niet geschikt voor diegenen die statistieken willen bestuderen die zijn verzameld in één analysesysteem. Als u echter alleen de statistieken van uw site bestudeert, bijvoorbeeld in Google Analytics, dan is het voldoende dat u de links in adWords naar autocodering vertrouwt. Uiteraard kiest elke specialist zelf het label waarmee hij gemakkelijker kan werken. Toch geeft de overgrote meerderheid van moderne internetmarketeers de voorkeur aan UTM-tags vanwege hun universele en maximale functionaliteit. Conclusie Het gebruik van UTM-tags in links, om het bijhouden van gerichte acties op de site in te stellen, is een voorwaarde voor het verzamelen van gedetailleerde statistieken. Door het te analyseren, kunt u het budget correct verdelen en het maximale effect halen uit advertenties op internet.
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html |